Центр реабілітації дітей
Про відділенняЗ 01.02.2022 року створений єдиний Центр реабілітації дітей на 10 ліжок. До Центру приймаються: - від народження до 3-х років з порушенням розвитку чи ризиком їх виникнення; - діти та підлітки з інвалідністю та з групи ризику віком від 3-х до 18 років. В структурі Центру працюють: - кабінет кінезотерапії (методи лікування, які використовують активні та пасивні рухи, гімнастичні вправи для збільшення сили, витривалості та рухливості пацієнтів), а також унікальна методика корекції рухового стереотипу «Спіраль»; - кабінет фізіотерапевтичного лікування; - кабінет масажу; - кабінет психокорекції та психотерапії (аудіовізуальні засоби інформації); - кабінет дефектологічної, логопедичної корекції; - ігрова кімната. Основні напрямки соціально-педагогічної реабілітації: - психологічна та психопатологічна корекція; - педагогічна; - професійна орієнтація підлітків, що мають особливі потреби; - дефектологічна, логопедична корекція; Мета Центру: - індивідуальний комплексний підхід до кожної дитини з урахуванням неонатальної патології та залученням спеціалістів різного фаху (невролог, офтальмолог, ортопед-травматолог, хірург, кардіоревматолог), а також спеціалістів немедичного профілю (фізичний терапевт, ерготерапевт, лікар з фізичної та реабілітаційної медицини, вчитель-дефектолог, практичний психолог, логопед) за принципом «раннього втручання» - надання комплексної міждисциплінарної, сімейно-центрової допомоги дітям від народження до 3-х років з порушенням розвитку чи ризиком їх виникнення, скерованої на розвиток дитини і нормалізацію життя в сім'ї; - реабілітація дітей з органічним ураженням нервової системи має на меті поліпшення соціальної адаптації дітей даної групи в суспільстві, зниження дитячої інвалідності, максимально можливого залучення даного контингенту дітей до суспільно-корисної праці та самозабезпечення. У процесі консультації фахівці зроблять: - цілісну оцінку фізичного, розумового, психомоторного розвитку дитини: - визначення сформованого рівня навичок самообслуговування; - діагностика поведінкових порушень; - надання консультації батькам щодо створення розвиваючого середовища для дитини, формування особистості, подолання кризових періодів; - проведення розвиваючих та корекційних занять з дитиною з використанням інноваційних методик. Діагностичні та корекційні методики, що використовуються монтесорі: - сенсорна інтеграція; - нейродіагностика та нейрокорекція; - діагностична методика CAT/CLAMS; - рекомендації з користування пустушок, пляшечок, догляд за зубками; - консультація батьків про особливості дітей із затримкою розвитку мовленнєвих реакцій; - навчання батьків доступним прийомам логопедичної допомоги; - виявлення затримки розвитку звукових та мовленнєвих реакцій на різних етапах розвитку мовлення у дітей раннього віку; - рекомендації з розвитку загальної та дрібної моторики; - консультування батьків дітей із тяжкими порушеннями будови артикуляційного апарату (ринолалія, дизартрія); - складуть індивідуальний план розвитку; - батьки отримають висновок про стан комунікативного, мовленнєвого розвитку дитини; - обговорюють можливі ризики здоров’я та розвитку передчасно народженої дитини; - нададуть рекомендації щодо харчування, щеплення, особливості догляду за передчасно народженою дитиною; - для батьків проводяться лекції про загрозливі стани дитини та перша допомога при їх виникненні; профілактика синдрому раптової смерті у немовлят; - консультування та навчання батьків з питань грудного вигодовування, профілактики гіпогалактії, ускладнення при готуванні грудьми. Інструктор з масажу та лікувальної фізкультури навчає батьків основам масажу. Здійснює підбір індивідуальних оздоровчо-лікувальних комплексів фізичних вправ, для самостійних занять вдома. Щорічно працівники Центру розвитку проводять заходи до дня «Захисту дітей», Свято «Матері», Всесвітній тиждень підтримки грудного вигодовування, «Свято малюка» - до дня передчасно народженої дитини. На таких заходах, в яких беруть участь діти, що лікуються в Центрі. Батьки та спеціалісти – мають можливість побачити результат вчасного раннього втручання.
|